Veelgestelde vragen

Kan iedereen bij Vaneylen terecht?

We zijn de ideale partner voor de KMO uit de bouw, industrie en logistieke sector. Ons assortiment is volledig afgestemd om deze bedrijven verder te helpen. Broeken en schoenen zijn in onze winkel per stuk verkrijgbaar, zowel voor particulieren als bedrijven.

Wanneer is Vaneylen open?

Vaneylen is het hele jaar doorlopend open, enkel in de week van 20 juli en tussen Kerst en Nieuwjaar zijn we gesloten. Daarnaast zijn we ook op feestdagen gesloten. Check onze contactpagina voor de laatste update.

Moet ik een afspraak maken om een bezoek te brengen?

Indien je graag uitgebreid de kleding voor je bedrijf (opnieuw) wilt selecteren, is het wel aangeraden om op voorhand een afspraak in te boeken. Op die manier kunnen we voldoende tijd vrijmaken en al wat zaken voorbereiden. Een afspraak maken doe je eenvoudig hier.

Wat doet Vaneylen voor het milieu?

Dit is een belangrijk onderdeel van Vaneylen. Van ons pand, via de gekozen leveranciers, tot aan het productieproces: overal zet Vaneylen zich in om de ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden. Naast duurzaam werken, proberen we ook zo circulair mogelijk te zijn, door gebruikte werkkleding in te zamelen en een nieuw leven te geven. Voor meer informatie verwijzen we je graag naar deze pagina.

Kan ik online bestellen?

We komen graag met jou in contact. Dat is ook de reden waarom je niet online kunt bestellen bij ons. In een kort gesprek (telefonisch of ter plaatse) overlopen we graag de mogelijkheden voor je bedrijf, geven we ons advies en doen vervolgens enkele voorstellen.

Is er een minimale bestelling?

Bij bedrijfskleding waar een logo op komt hanteren we de volgende minimum afnames: - Bedrukking: 25 logo’s aankopen, deze kunnen per stuk op gekozen kleding geplaatst worden. - Borduren: 10 stuks. Hierbij mag een combinatie van verschillende kledingstukken gemaakt worden, zolang het logo hetzelfde blijft. Voor blanco kleding zijn er geen minimum afnames.

Kan ik ook onbedrukte kleding bestellen?

Dit is uiteraard mogelijk. Werkbroeken en veiligheidsschoenen hebben we op voorraad in onze winkel. Van de overige meest verkochte kleding hebben we stalen ter beschikking.

Kan ik zelf textiel aanleveren om te bedrukken?

Nee. Wij houden het drukproces nauwlettend in de gaten en kunnen op aangeleverde kleding niet de kwaliteit garanderen waar we naar streven.

In hoeveel kleuren kan er worden gedrukt?

Wij kunnen van 1 kleur tot full colour bedrukken.

Staat het volledige aanbod op de website?

Nee, we hebben slechts een greep uit ons assortiment op onze website staan. Dit dient enkel om je een idee te geven van welke kleding we kunnen aanbieden. Laat je dus vooral adviseren door onze experts. Zij helpen je graag verder met de juiste keuze.

Kan ik kleding passen?

Ja. Werkbroeken en veiligheidsschoenen hebben we op voorraad in onze winkel. Daarnaast hebben we van de meest verkochte modellen pasreeksen ter beschikking. Reserveer deze altijd tijdig, om te voorkomen dat deze reeds uitgeleend zijn. Indien we uw gekozen kleding niet op voorraad hebben, kunnen we altijd de gewenste maten bestellen, deze worden vervolgens in de uiteindelijke bestelling opgenomen (ook indien er bepaalde maten niet genomen worden).

Hoe lever ik mijn bestanden aan?

Om een professionele en scherpe bedrukking te garanderen hebben we jouw logo in vectoren nodig. Dit zijn meestal bestanden met als extensie .eps, .ai of .pdf. De ontwerper van je logo kan je deze bestanden zeker aanleveren. Mocht je niet over een vectorieel logo beschikken, kan onze DTP’er dit altijd overtekenen vanaf een .jpg bestand. Hiervoor wordt een kleine kost in rekening gebracht. Bij borduringen en full colour bedrukkingen volstaat een foto in hoge resolutie.

Kunnen jullie me helpen met het drukklaar maken van mijn bestand?

Uiteraard, onze DTP’er verwerkt de aangeleverde bestanden en stuurt bij nieuwe bestellingen altijd een digitale drukproef ter goedkeuring.

Pantone of PMS kleur?

Pantone is een bedrijf dat kleurcoderingen publiceert. De coderingen, zoals PMS 200 (‘Pantone Matching System’), zijn een eenduidige afspraak tussen alle partijen in een ontwerp- en productieproces (bijvoorbeeld ontwerper, textielleverancier en drukker). Het woord ‘matching’ (‘overeenkomen, samenvallen’) geeft aan dat het reproduceren van een bepaalde kleur een belangrijke doelstelling is; dit is geen vanzelfsprekendheid in ontwerp- en productieomgevingen.

Wat is de levertermijn?

We streven naar een levertermijn van 15 werkdagen, op voorwaarde dat de kleding vlot leverbaar is. Neem gerust contact met ons op indien u iets sneller nodig heeft, dan bekijken we samen de mogelijkheden. Blanco kleding is meestal binnen 7 werkdagen leverbaar.

Kan ik mijn bestelling afhalen of leveren jullie ook?

Afhalen is een mogelijkheid, maar Vaneylen heeft ook een leverservice. We hebben eigen transport ter beschikking en als het verder weg geleverd moet worden, kan het ook via Bpost. Vraag naar de voorwaarden.

Kan ik een bestelling kosteloos annuleren?

Neen, dat is contractueel helaas niet mogelijk. De goederen worden onmiddellijk besteld en kunnen niet retour gezonden worden zonder kosten. Indien u het order toch wenst te annuleren, berekenen wij de kosten die hieraan verbonden zijn.

Hoe kan ik betalen?

In onze winkel kan er zowel cash als met Bancontact betaald worden, onze voorkeur gaat echter uit naar de laatste. Bestaande klanten met BTW-nummer kunnen betalen op factuur.

Hoe was ik het best mijn bedrukte bekleding?

Vanaf dat een kledingstuk gepersonaliseerd is met een logo vervallen de wasvoorschriften die in de kleding vermeld worden. Bekijk hier onze wasinstructies voor bedrukte kleding.

Neem contact met ons op

Error 404